Skip to content
Lashroom logo wit
Lashroom mockup homescherm

Inleiding

Lashroom is grootste wimpersalon van Almere en groeit op dit moment hard! Lashroom is een wimper salon, maar heeft daarbij ook een webshop voor diverse salonproducten. Lashroom wilt niet alleen een salon zijn, maar ook een plek om passie te delen met klanten door cursussen aan te bieden en hoogwaardige producten. De salon groeit snel en daarvoor is een sterke online aanwezigheid belangrijk.

Probleemstelling

Lashroom had een bestaande website die niet voldeed aan de wensen. Er waren twee websites, één voor boekingen voor de salon en de ander voor de webshop. Dit wordt vrij onoverzichtelijk voor de klanten en is nadelig voor de sales voor de webshop, wanneer de klanten de webshop niet kunnen vinden. Lashroom heeft op dit moment ook niet een logo of branding en heeft geen consistente uitstraling. De website heeft op dit moment geen seo strategie om online goed vindbaar te zijn.

Oplossing

Er is een nieuwe website ontwikkeld voor Lashroom waarbij rekening is gehouden met de scheiding tussen webshop en diensten om het overzicht te behouden. In het ontwerp is ervoor gekozen om direct op de homepage een keuze te geven tussen webshop en salon. Door de keus te maken kom je vervolgens op het overzicht van de salon of van de webshop, wel kan makkelijk geswitcht worden op de website tussen de twee onderdelen. De indeling van de nieuwe website is getest door middel van een usability test waarbij er opdrachten uitgevoerd moeten worden om doelen te bereiken. De testen waren succesvol en zijn uitgevoerd op een focus groep van 10 mensen. Ook is er een kleine branding ontworpen voor Lashroom door een logo te ontwerpen, kleurencombinaties, fontsoort en tone of voice te kiezen zodat het merk een consistente uitstraling krijgt en kan groeien.

Wij hebben voor Lashroom een seo strategie samengevoegd door linkbuilding uit te voeren, custom seo vriendelijke teksten te schrijven voor bijna alle pagina’s op de website en op elke pagina on-page optimalisatie uit te voeren.

Resultaten

Dankzij de nieuwe website en branding heeft Lashroom nu een authentieke consistente online uitstraling wat goed bij het merk past. Onze aanpak heeft niet alleen gezorgd voor een verbeterde gebruikerservaring voor bezoekers, maar ook een gebruiksvriendelijk systeem voor de gebruikers om de verkoop van producten te managen. Dit stelt Lashroom in staat om te kunnen groeien als bedrijf.

De website staat vrij kort live maar Lashroom wordt nu al gevonden op meer dan 90 nieuwe zoektermen, de focus zoektermen staan in de top 10 van Google (de eerste pagina) waardoor Lashroom online goed vindbaar is. Wij verwachten nog meer stijging in de cijfers wanneer de website langer live staat.

Klaar om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen?

Macbook mockup Lashroom

Conclusie

Wij zijn trots op de samenwerking met Lashroom en de resultaten. Benieuwd hoe wij ook uw online aanwezigheid kunnen verbeteren? Neem vandaag nog contact op met ons en ontdek wat Smart Marketing voor uw bedrijf kan betekenen!