Pagina kwaliteit succesvol adverteren

Pagina kwaliteit verbeteren en het maximale uit je Google Ads campagne halen? Voor een geslaagde campagne is het onder meer belangrijk dat je weet hoe de kwaliteitsscore wordt bepaald, hoe je gegevens analyseert en hoe je de online autoriteit van je website verbetert. Maak het jezelf vooral makkelijk door onze specialisten in te schakelen.

SEO

Kom op een organische manier bovenaan in Google te staan met zoekmachine optimalisatie.

SEA

Zoekmachine advertenties maken het mogelijk om binnen korte tijd uw doelgroep te bereiken via een zoekmachine.

Een website is het visitekaartje van een bedrijf: de eerste indruk is bepalend en dus erg belangrijk.

Kwaliteitsscore landingspagina  SEO pagina

Kwaliteitsscore landingspagina

Adverteren op Google is een uitstekende manier om de vindbaarheid van je website te verbeteren en meer bezoekers te krijgen. Je moet echter wel weten hoe je met Google Ads omgaat. Bij Google Ads wordt een pagina op kwaliteit beoordeeld. Vaak wordt gedacht dat het bedrag dat je betaalt per klik de belangrijkste indicator is van de kwaliteit. Waar je echter beter naar kunt kijken, is de kwaliteitsscore. Google vindt het belangrijk dat de gebruikers relevante zoekresultaten te zien krijgen. Daarom betaal je per klik een lager bedrag bij een hogere kwaliteitsscore. De kwaliteitsscore wordt bepaald op basis van de advertentierelevantie, de verwachte klikfrequentie en de ervaring op de landingspagina.

AdWords en semantische zoekwoorden

De pagina kwaliteit hangt samen met het gebruik van relevante zoekwoorden. Pas dus niet maar één zoekwoord toe dat veel door je doelgroep wordt gebruikt. In plaats daarvan kun je een hoofdzoekwoord gebruiken en een aantal semantische zoekwoorden. Semantische zoekwoorden hebben een connectie met het hoofdzoekwoord. Deze staan als het ware in verbinding met elkaar. Met behulp van Google Ads – wat voorheen Google AdWords heette – kun je een zoekwoorden analyse uitvoeren. Pas je dit op een slimme manier toe, dan zorg je ervoor dat Google je website als relevant ziet en dus de kwaliteitsscore omhoog gaat.

Backlink websites maken

Bij het verbeteren van pagina kwaliteit spelen backlinks ook een belangrijke rol. De links in websites bepalen namelijk voor een groot deel de betrouwbaarheid. Dan hebben we het over de betrouwbaarheid zoals die door Google wordt gezien. Binnen de wereld van SEO wordt de betrouwbaarheid van een website ook wel de online autoriteit genoemd. Het komt erop neer dat Google een website betrouwbaarder vindt als deze kwalitatieve en relevante backlinks naar andere betrouwbare websites bevat. Hoewel de online autoriteit geen directe invloed heeft op de kwaliteitsscore bij Google Ads, kan het wel de gebruikerservaring en de prestaties van je website verbeteren. Anders gezegd, bij een succesvolle Google Ads campagne hoort een website met goede backlinks.

Versterk de online autoriteit

Om de juiste resultaten te behalen, moet SEA samengaan met SEO. SEA behelst het adverteren op zoekmachines en SEO het optimaliseren van een website voor zoekmachines. Je kunt de allerbeste campagne op Google Ads opzetten, maar dit valt in het niet als je website geen irrelevante content bevat of een lage online autoriteit heeft. Pagina kwaliteit is daarbij erg belangrijk. Het ideaalste is om organisch verkeer te combineren met advertenties. De boodschap van de advertenties moet daarbij overeenkomen met de inhoud van de landingspagina’s. 

Telefoon

 
pagina kwaliteit

Google Analytics op je website

Dat je het gedrag van de gebruikers op je webpagina begrijpt, is cruciaal voor het verbeteren van de kwaliteit van de pagina. Google Analytics is een handige tool die je daarbij kan helpen. Google Analytics verstrekt bepaalde gegevens over het gedrag van gebruikers. Door deze gegevens te analyseren, kun je zwakke punten herkennen en deze vervolgens optimaliseren. Google Analytics is een gebruiksvriendelijke tool, gebruik dit vooral in je voordeel.

Kwaliteitsscore pagina verhogen

Als je alles uit Google Ads wilt halen, raden we je aan om contact met ons op te nemen. Door rekening te houden met wat hierboven is besproken, ben je er namelijk nog niet. Om de juiste resultaten te bereiken met behulp van SEA en SEO, zijn ervaring en expertise een absolute vereiste. Onze specialisten zijn gespecialiseerd in online marketing, of het nu gaat om linkbuilding of het verbeteren van pagina kwaliteit. Wil je een voorsprong krijgen op je concurrenten? Neem dan vooral contact met ons op.