Zoekwoorden: online vindbaarheid verbeteren

Zoekwoorden bepalen voor een groot deel het succes van een online marketingcampagne. Om meer bezoekers naar je website te loodsen, moet je weten welke zoektermen ze gebruiken. Je kunt het jezelf makkelijk maken door met ons contact op te nemen. Wil je graag een voorsprong op je concurrenten en wil je bovenaan de zoekresultaten van Google komen te staan? Onze specialisten staan klaar om je daarbij te ondersteunen. Laten we eerst stap voor stap met elkaar doornemen hoe het gebruik van zoektermen invloed heeft op de vindbaarheid van je website.

SEO

Kom op een organische manier bovenaan in Google te staan met zoekmachine optimalisatie.

SEA

Zoekmachine advertenties maken het mogelijk om binnen korte tijd uw doelgroep te bereiken via een zoekmachine.

Een website is het visitekaartje van een bedrijf: de eerste indruk is bepalend en dus erg belangrijk.

Het belang van zoekwoorden analyse

Het belang van zoekwoorden analyse

Als je ervoor wilt zorgen dat je website bovenaan de zoekresultaten van Google komt te staan, is het cruciaal dat je rekening houdt met het zoekgedrag van je doelgroep. Bij zoekmachine optimalisatie verbeter je de vindbaarheid van een website door zoekwoorden te analyseren en deze vervolgens op tactische wijze in de webteksten te verwerken. Er zijn verschillende tools waarmee je de zoekwoorden die door je doelgroep worden gebruikt in kaart kunt brengen. Eén van de belangrijkste zijn Google Ads. Hoewel dit een toegankelijke tool is – net zoals Google Analytics –  komt er toch meer bij kijken dan je zou denken.

 

AdWords en semantische zoekwoorden

Google Ads heette voorheen Google AdWords. Deze tool geeft je onder meer inzicht in welke zoekwoorden relevant zijn. Er zijn verschillende soorten zoektermen. Zo wordt er bijvoorbeeld onderscheid gemaakt tussen hoofdzoekwoorden en semantische zoekwoorden. Het hoofdzoekwoord is het zoekwoord met de hoogste relevantie en een hoog volume. Vaak is dit het onderwerp van een webpagina. Semantische zoektermen zijn zoektermen die qua betekenis een connectie hebben met het hoofdzoekwoord. Deze vormen een cluster en zijn voor het onderwerp relevant. Het is voor de online vindbaarheid essentieel om zowel hoofdzoekwoorden als semantische zoektermen in de webteksten te verwerken.

Wat zijn longtail zoekwoorden?

Als je wilt dat de bezoekers van je website uiteindelijk overgaan tot het kopen van je product, is het belangrijk dat je je doelgroep gericht bereikt. Dat doe je onder andere door zowel shorttail als longtail zoekwoorden te gebruiken. Een shorttail zoekwoord bestaat vaak uit één of twee woorden. Omdat een longtail zoekwoord uit meerdere woorden bestaat, kun je een erg specifieke doelgroep bereiken. Zo zorg je ervoor dat je de mensen bereikt die komen voor wat je specifiek te bieden hebt. In andere woorden, door beide soorten zoektermen toe te passen, verhoog je de conversie.

Gebruik de zoekwoorden planner

Met behulp van de zoekwoord planner van Google Ads kun je precies zien hoe vaak er op een zoekwoord gezocht wordt. Door de gebruiksvriendelijkheid van deze tool, zou je wellicht kunnen denken dat het vindbaarder maken van je website een fluitje van een cent is. Het vereist echter de nodige kennis en ervaring als je de beste resultaten wilt bereiken. De algoritmes van zoekmachines zijn bovendien continu in verandering. Je zult dus altijd op de hoogte moeten blijven van de laatste ontwikkelingen. Daarom staan onze specialisten klaar om je daarbij te helpen.

Telefoon

zoekwoorden
zoekwoorden

Meer dan alleen een zoekwoorden onderzoek

Het succes van een online marketingcampagne valt of staat met het gebruik van zoekwoorden. Toch is dit niet het enige wat invloed heeft. Zo moet een website bijvoorbeeld ook kwalitatieve content en relevante backlinks bevatten. Onze specialisten beschikken over de juiste ervaring en expertise. Zij weten precies wat het verschil is tussen een succesvolle en een niet succesvolle online marketingcampagne. Ben je benieuwd naar wat er voor jou mogelijk is? Neem dan vooral contact met ons op en krijg meer bezoekers. We helpen je graag met het bemachtigen van een toppositie op Google. Bij ons blijft het niet bij een simpel zoekwoordenonderzoek. We laten je graag weten wat we voor jou kunnen betekenen.