SEA zoekmachine adverteren

SEA-zoekmachine adverteren om meer bezoekers te lokken? Zorg dan dat je eerst weet wat SEA betekent. De term SEA staat voor Search Engine Advertising en wordt vaak verward met de term SEO. Hoewel deze twee termen veel met elkaar te maken hebben, zijn er een aantal belangrijke verschillen. Beide hangen samen met het krijgen van meer bezoekers op je website. Bij SEO richt je je op organische bezoekers en bij SEA bereik je je bezoekers middels reclamecampagnes op zoekmachines. Adverteren op Google is onmisbaar voor een succesvolle online marketingcampagne. Laten we hier dus verder op inzoomen.

SEO

Kom op een organische manier bovenaan in Google te staan met zoekmachine optimalisatie.

SEA

Zoekmachine advertenties maken het mogelijk om binnen korte tijd uw doelgroep te bereiken via een zoekmachine.

Een website is het visitekaartje van een bedrijf: de eerste indruk is bepalend en dus erg belangrijk.

Een SEA campagne opzetten

Een SEA campagne opzetten

Gebruik SEA-zoekmachine adverteren vooral in je voordeel. Je kunt heel gemakkelijk een SEA campagne opzetten. Google Ads is daarvoor ideaal. Het is een toegankelijke tool waarmee je een online marketingcampagne naar een hoger niveau kunt tillen. Eigenlijk wil je zowel van SEA als SEO gebruikmaken. Bij SEO zorg je ervoor dat de algoritmes van zoekmachines je website als relevant zien en deze bovenaan de organische zoekresultaten komt te staan. Dat doe je onder meer door de juiste zoektermen te gebruiken in de webteksten. Met behulp van een SEA campagne komt je website direct bovenaan de zoekresultaten te staan.

SEA-zoekmachine adverteren
 

Kun je Google Ads linken aan Google Analytics?

Om het maximale uit je SEA-zoekmachine adverteren te halen, raden we je aan om Google Ads te linken aan Google Analytics. Hiermee kun je namelijk beter zien hoe je campagne presteert. Je krijgt namelijk inzicht in het gedrag van de bezoekers van je website nadat ze op je advertentie hebben geklikt. Mocht bijvoorbeeld blijken dat het je niet lukt om je bezoekers lang genoeg vast te houden, kun je hier slim op inspelen op basis van de gegevens van Google Analytics. Google Analytics biedt een overzichtelijk beeld van de activiteiten op je website.

AdWords en semantische zoekwoorden

Google Ads stond voorheen bekend als Google AdWords. Wat vooral handig is aan deze tool is dat je de zoekwoorden kunt analyseren die door je doelgroep worden gebruikt. De zoektermen kun je gebruiken voor SEA-zoekmachine adverteren. Een veelvoorkomend probleem met het gebruik van zoektermen is dat ze te algemeen zijn. Het ligt voor de hand om de zoektermen te kiezen die het vaakst worden gebruikt. Hoewel je het zoekvolume ongetwijfeld in ogenschouw moet nemen, is het wellicht verstandig om ook te kijken naar semantische zoekwoorden. Semantische zoekwoorden hangen samen met hoofdzoekwoorden, maar zijn iets specifieker. Door deze termen te gebruiken, haal je bezoekers naar je website die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in je product. 

SEA-zoekmachine adverteren:
Dit zijn de kosten

Aan SEA-zoekmachine adverteren zijn kosten verbonden. Wat de kosten precies zijn, hangt van de situatie af. In principe betaal je een bepaald bedrag per klik. De hoogte van dit bedrag hangt af van de kwaliteitsscore. De kwaliteitsscore is een manier van Google om te zorgen dat gebruikers relevante zoekresultaten te zien krijgen. Het komt erop neer dat hoe hoger je kwaliteitsscore is, hoe lager het bedrag is dat je betaalt per klik. De kwaliteitsscore kun je zien op Google Ads. Als het gaat om SEA zijn de kosten vooral hoog als je bezoekers wel je website bezoeken, maar vervolgens niet je product kopen. Laat je daarom vooral door ons adviseren over SEA-zoekmachine adverteren.

Telefoon

smartmarketing
smartmarketing
 

SEA laten uitbesteden

Wil je met behulp van campagnes en SEA alles uit je onderneming halen? Als ondernemer heb je waarschijnlijk niet voldoende tijd en energie om je te verdiepen in SEA-zoekmachine adverteren. Dit leidt tot veelgemaakte fouten zoals het gebruiken van een te groot aantal zoekwoorden van AdWords. Onze specialisten weten precies hoe ze een succesvolle online marketingcampagne moeten opzetten, wij zijn de ideale SEA partner. Voorkom dat je winst misloopt en zorg voor een optimale Google Ads campagne.